utorak, svibnja 26, 2009

Forest Flejmići u mojoj sobi

Jučer sam bila u vrtnom centru i nisam kupila niti jednu (0) biljku, samo tegle, zemlju i glinopor za tanjuriće ispod vlagoljubnih biljaka. Fiju. Nije da se veselim, da su imali kriptanta, otišla bih veselo s njim doma. Planiram, naime, sastaviti terarij s biljkama od starog staklenog akvarija koji mi još veselije trune (ili bi, da je staklo za to sposobno) negdje u podrumu, tako da skupljam okolo ideje - zasad sam odabrala kriptant i koju crvenu fitoniju. No prava tema današnjeg posta neće biti ta daleka, vesela budućnost mog terarija, već upravo jedan varijetet fitonije crvenih listova - Forest Flame.
Razlog tomu je činjenica da sam dvije od trenutno tri (i dvije polovine :( ) fitonije u mojoj kući nedavno napokon identificirala kao Forest Flame varijetet. Moram priznati da me to ime veoma veseli.

Osnovne karakteristike varijeteta
"Forest Flame"

Slični varijeteti: Pink Forest Flame (svijetlo ružičasti), Revolution (još šiljastiji i duži svijetlo ružičasti listovi, s nešto više zelenog)
Oblik listova: mali i šiljasti, stariji su nešto širi na sredini, dok su mladi duguljasti
Boja listova: mladih tamno ružičasta, otočići na starijim su tamno zeleni
Margine listova: valovite tamno zelene margine ("wavy green margin" :D)
Boja žila: izrazito tamna ružičasta, prema crvenoj
Rast: nizak i zbijen

Obje sam kupila u vrtnom centru pred par mjeseci i posadila ih zajedno u plitku okruglu plastičnu teglu terakota boje (što su mi, izgleda, zasad najdraže tegle - s obzirom da postotak njihove zastupljenosti u jučerašnjem ulovu iznosi pošteni 100%) - zato što neprestano čitam da se fitonije lijepo šire uokolo, nisko uz zemlju. I tako ja cijelo vrijeme otad stalno mislim da kako to da se ništa nije desilo, da moji Forest Flejmići samo vegetiraju, dok nisam upravo, prilikom podizanja fotografija na net, otkrila sljedeću divnu činjenicu:


Ovo je slikano na dan presađivanja, sad već pred više od mjesec dana, kad sam dvije fitonije stavila jednu do druge u teglu koja mi se sada čini - prema savjetima na internetu i u knjigama - kao prevelika za njih. Obično se savjetuje da se fitonije presađuju tek kad prerastu lončić, i to u "broj veći" lonac. Štogod to značilo.


Ovo je slikano pred par dana (grančica u pozadini je eksperiment s razmnožavanjem ruže, pokoj mu u duši). Tegla se od presađivanja nalazi pod prozorom, u sjeni. Zalijevala sam je redovito (svaki drugi dan) i špricala više puta dnevno. I eto, ona obožava svoj novi okoliš, ali obožavaju ga, nažalost, i fungus gnats (koji mogu i ne moraju biti skokuni - najvjerojatnije jesu), što znači samo jedno - pretjeruješ sa zalijevanjem! Tako da uskoro (ovih dana) mijenjam zemlju (odnosno presađujem biljku u istu teglu) i discipliniram se. Ali s prskanjem ne namjeravam prestati. Mislim da će mi i Flejmići biti zahvalni.

Za kraj, reći ću samo da su sve ove fotografije bile moje, a slijedi jedna s već spominjane, ljubljene stranice Inspired by Fittonia. Ona mi je bila i glavni kriterij za određivanje varijeteta.:)

Nema komentara:

Objavi komentar