petak, svibnja 22, 2009

Hidrokultura

Danas sam nabasala na sajt The Hydro Log i, eto, veselo provodim već treći sat na njemu. Trebalo mi je još par sati pauze između da shvatim o čemu se tu zapravo radi - o uzgoju biljaka na vodi, o čemu sam čitala davno u SF serijalu o Milesu Vorkosiganu. Tehnički, uzgoj biljaka na vodi bio bi hidroponika, dok se termin hidrokultura koristi za manje razmjere uzgoja, ali eh, još uvijek učim.:)

Autorica Hydro Loga stoji iza toga da se svaka biljka - uključujući kaktuse i sukulente - može prenijeti u hidrokulturu, s obzirom da je jedan od principa održavanja kulture taj da korijenje biljke u teoriji ne bi smjelo biti u vodi, već iznad nje, izvlačeći potrebnu vlagu preko glinenih kuglica (prikazanih na slici u tegli s mladicom hoye). Još nisam otkrila mogu li se za to koristiti kuglice koje se prodaju kao šljunak za tanjuriće ispod biljaka s većom potrebom za vlagom (npr. ruža ili, naravno, fitonija), ali vjerujem da da.

Činjenica je da osobno već dvije godine dvije biljke držim u vodi u staklenoj vazi (jedna od njih je mali epipremnum koji u stanu imamo i kao golemu puzavicu iznad vrata kuhinje) i čini mi se da im tako sasvim odgovara. Tako da sam voljna probati i ovu teoretski zabavnu, (meni) novu tehniku. Iako je gotovo nemoguće da postanem takav hidrokulturni purist kao vlasnica gorenavedenog sajta, jedna ili dvije tegle s hidrokulturnim biljem u kući ne bi bile na odmet. Imam već na umu par teglica (neke od njih, naravno, od Nutelle - što ću kad sam ovisnik), sad samo moram pronaći biljke. Mogla bih probati s jednom od tih dviju fitonija jako napadnutih fungus gnatsom. :(

Nema komentara:

Objavi komentar